למה אנחנו עושים את זה?

הכול התחיל כשחיפשנו תיק לציוד רפואה עבור חובשים מלווי טיולים על פי תקן משרד החינוך. חשבנו שזו משימה קלה, שנמצא את התיק, נרכוש אותו ונתקדם הלאה. אבל למרות שחיפשנו  בצורה מאוד מדוקדקת גם בארץ וגם באתרים של תיקי רפואה בעולם לא מצאנו תיק שיכיל את כל הציוד הנדרש בתקן בצורה נוחה גם לנשיאה על הגב וגם לתפעול בשעת הצורך.

מצאנו תיקים קטנים מדי, או גדולים מדי. כאלה שנוחים על הגב אבל לא מתוכננים נכון לציוד רפואה, וכאלה שמתוכננים קרוב למה שאנחנו מחפשים אבל לא בצורה שכל הציוד פרוש מול העיניים. ומצאנו גם הרבה תיקים יקרים. מאוד יקרים. כשהבנו שזה המצב נכנסנו לתהליך פיתוח שבסופו יוצר התיק הראשון שלנו BP17 - Tactical.

החובשים שסיפקנו להם את התיקים היו מרוצים בצורה ממש מרגשת. אבל התגובה של אנשי הרפואה המתקדמת והטקטית מאוד הפתיעה אותנו. די מהר התיק הפך לשם דבר בקרב אנשי רפואת שטח ומתנדבי ארגוני ההצלה. הוא נרכש על ידי יחידות צה"ליות, משטרתיות. יחידות חילוץ, בתי חולים למעבר בין מחלקות חירום, חברות מסחריות, הייטק ומשרדי ממשלה. וכמובן, המון חובשים עצמאיים שמלווים טיולים או מתפקדים ככוננים ברחבי הארץ. 

אנשי בטחון וקציני בטיחות שראו את התיק עם תכולת הרפואה, ביקשו מאתנו לעשות לו התאמות עבורם. הם לא צריכים כל כך הרבה ציוד רפואה אבל הם מחפשים תיק שיכיל עבורם ציוד לתפעול אירועי חירום מסוגים שונים. בחפירה עמוקה ובדיקות ובירורים אצל אנשי השטח התאמנו לתיק ערכה, המיועדת לטיפול ראשוני באירועי חירום הכוללת 5 ערכות לתפעול אירועי חירום. תאורה, טיפול באש, פריצה וחילוץ, ניהול קהל, ורפואה ראשונית. קראנו לה תיק חירום והצלה. והוא הפך להיות המוצר הנמכר ביותר שלנו.

יום אחד הופיע בדלת של המשרד שלנו קצין מוכשר מהיחצ"א (יחידת החילוץ הארצית), עם שמשונית מגולגלת ובתוכה כלי עבודה אישיים המיועדים למחלץ מרעידות אדמה ואתרי הרס. הוא סיפר שמאז הקריסה של החניון ברמת החייל, צורת המחשבה שלו השתנתה. אם עד אז התו"ל היה שהצוות מגיע לאתר, הציוד מגיע בנגררים, חוברים בנקודה, לוקחים את הציוד ומתחילים במשימת החילוץ, באירוע החניון בגלל שהקריסה הייתה כל כך עמוקה, לקח המון זמן עד שהצליחו להוריד את הציוד הייעודי למקום שבו היו לכודים אזרחים. בסופו של דבר, מכיוון שזמן קריטי במקרים כאלה, המחלצים ירדו לפני הציוד הכבד ואת האנשים שהם הצליחו לחלץ בחיים, הם חילצו בעזרת פטישי התפסנים של הפועלים עצמם שהיו זרוקים בשטח.

הקצין בנה לעצמו בשיתוף היחידה ערכת ציוד של כל הכלים הנדרשים ברמת המחלץ הבודד, ועכשיו הוא צריך תיק שיכול להכיל את כל הציוד בצורה נוחה לנשיאה על הגב ושתהיה לו גישה מהירה לכל הציוד כשהוא מגיע לנקודת הקריסה. כמובן שהאתגר והמשימה ריתקו אותנו ונכנסנו לתהליך פיתוח שבסופו יוצר התיק שלנו, BP-19 Rescue המיועד למחלצים לנשיאת ציוד חילוץ קל לאתרי הרס.

בעקבות פניות של הרבה מאוד אנשים, מע"רים מלווי טיולים של משרד החינוך, משפחות, מטיילים, ג'יפאים ואנשי אקסטרים, שנפתח תיק קטן המיועד למגישי עזרה ראשונה, פיתחנו את התיק, BP20 - Modular, שמתאים גם לציוד עזרה ראשונה בסיסי, גם לציוד עזרה ראשונה מתקדם, גם לציוד רפואה מציל חיים ל- First Responders, וגם ערכה משולבת חירום ורפואה לרבש"צים ואנשי שטח.

ויש לנו עוד כל כך הרבה משימות שאנחנו רוצים להגשים, את חלקן אנחנו כבר יודעים ועובדים עליהם. והאחרות.. נמצא אותן בהמשך או שנקבל אותן מכם, כי יש משימות שאתם צריכים לבצע ועדיין לא תכננו וייצרו עבורכם את הפתרון המתאים. 

 בברכה,

Cause We Are Here For U'R Aid

יוסי.

Back to blog

Leave a comment

Please note, comments need to be approved before they are published.